Позашкільна .робота.Гурток Охтирського районного ЦДЮт "Пішохідний туризм"

                
Дистанційна робота гуртка Охтирського районного ЦДЮт при Лутищенському НВК"Пішохідний туризм" під час каранти
Інструктаж перед літніми канікулами





https://www.youtube.com/watch?v=ekLZs4VCj2c&t=448s



Цитати про життя, статуси про життя, афоризми про життя. Цитати ...


ТОП-5 мальовничих місць України.

Мальовнича Україна: топ-5 каньйонів, які варто відвідати
https://www.youtube.com/watch?v=I8PN66_VXls


7 чудес української природи.

Стали відомі "7 природних чудес України" (відео) - Укрaїнa - TCH.ua


https://www.youtube.com/watch?v=R795gjM3xj4

Найдивовижніші місця України.


Місто Берислав - заслужений номінант в акції "7 чудес України ...


https://www.youtube.com/watch?v=Zqejs8CaH_0






Фортеці та замки України з висоти пташиного польоту.



7 чудес України – Відкривай Україну



https://www.youtube.com/watch?v=_im1W5cFxPs

Роль природної спадщини в формуванні культури дошколят.

Sitekafe - Більше мрійте! Щасливого робочого тижня.... | Facebook


Екскурсія підземеллям Львова.


Підземелля Львова: галереї, саркофаги і таємниці - Tochka.net

https://www.youtube.com/watch?v=-O-ODfUAqJE




Переяслав-Хмельницький музей під відкритим небом .


Українські традиції, звичаї та обряди, пов'язані з житлом

https://www.youtube.com/watch?v=bBRWqWFtsB0





Умань.Софіївський парк.

Умань. «Софіївський парк». | Broyak-travel

https://www.youtube.com/watch?v=0jUOa6soXk4





Сьогодні, 8 травня, в Україні проходить День пам'яті та примирення

https://www.youtube.com/watch?v=WV5Qjnw6dNI&feature=youtu.be До 75-ї річниці Перемоги | Управління культури, молоді та спорту




https://www.youtube.com/watch?v=r0mdkQO2ddQ

https://www.youtube.com/watch?v=M-145_jsZUA



Музей Великої Вітчизняної війни .м.Київ.
Национальный музей истории Великой Отечественной войны. Музей в ...

https://www.youtube.com/watch?v=Oiv77FEHgTI


Матеріали до відзначення Дня пам’яті та примирення (8 травня) та Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (9 травня)

 Матеріали до відзначення  Дня пам’яті та примирення (8 травня) та  Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (9 травня)
Друга світова війна стала найбільш кривавою і жорстокою в історії людства (загинуло від 50 до 85 мільйонів людей). Україна вшановує пам’ять кожного, хто боровся з нацизмом, а також інших жертв війни. Та війна стала можливою через змову антигуманних режимів – нацистського і радянського, які ставили геополітичні інтереси вище прав і свобод людини. Крім того, слабкість, страх і нерішучість міжнародної спільноти заохочували агресорів до все більшого розмаху злочинів.
Українці воювали на боці антигітлерівської коаліції (Об’єднаних Націй) і зробили значний внесок у перемогу над нацизмом та союзниками гітлерівської Німеччини. Ціною цього стали надзвичайні втрати упродовж 1939–1945 років – українців та інших народів, які проживали на нашій землі й боролися проти тоталітарних режимів. Тоді загинуло понад вісім мільйонів осіб. Ми добре знаємо ціну війни, тому плекаємо мир.
Акцентуємо в ці дні на людське, а не лише на геополітику і військову стратегію й тактику. Надзвичайно важливо згадувати та вшановувати подвиг ветеранів, котрі боролися з нацизмом і перемогли його. Але не менше заслуговують на увагу та пам’ять інші, кого торкнулась війна – військовополонені, остарбайтери, підпільники, діти війни, цивільні, які постраждали від окупації і бойових дій, що прокотилися через їхні міста і села. Війна це не лише танки, гармати і видовищні бої – війна це мільйони маленьких і великих людських бід, які тривали роками. 
Зараз, як і в роки Другої світової війни, Україна воює з агресором. Сьогодні це путінська Росія, яка посягає на нашу територіальну цілісність, намагається зруйнувати міжнародну систему безпеки і потенційно загрожує миру у всій Європі. Ця боротьба триває щоденно вже шість років і ми не маємо права програти, бо, як і 75 років тому, захищаємо рідну землю, боронимо своє право вільно обирати майбутнє. Для нас це війна за свободу, цивілізованість, демократію та європейські цінності проти імперських амбіцій підступного агресивного сусіда-злочинця. Міць наших збройних сил є запорукою існування держави та збереження прав людини для громадян.
Жодна країна не може претендувати на визнання власної виняткової ролі у перемозі над нацизмом. Перемога – плід титанічних зусиль десятків держав та сотень народів. Так само неприпустимими є спроби прикриватися моральним авторитетом переможця у Другій світовій для ведення агресивної політики у наш час. Сьогодні влада Росії поводиться як руйнівник системи міжнародних відносин, заснованої державами-переможцями Другої світової війни. У цьому вона більше нагадує гітлерівську Німеччину 1930-х, напередодні глобального конфлікту.
День пам’яті та примирення та День перемоги над нацизмом у Другій світовій війні символізує не тріумф переможців над переможеними, а має бути нагадуванням про страшну катастрофу і застереженням, що не можна розв’язувати складні міжнародні проблеми збройним шляхом, ультиматумами, агресією, анексією. Найважливішим підсумком війни має бути не культ перемоги, а вміння цінувати мир, категорично і безкомпромісно захищати його всіма розумними засобами. Наша пам’ять є запобіжником від того, щоб подібні лиха ніколи не повторювалися. Саме тому ми обираємо європейську відповідальну модель пам’ятання під гаслом “Ніколи знову” замість екзальтованої маніпуляції під гаслом “Можєм повторіть”. Зважаймо, що у державах, де важливе кожне людське життя, де гуманність визнається найвищою цінністю, ідеї про «повторіть» не приживаються, адже повага до людської гідності – це свого роду «імунітет» від вірусів дегуманізації. В цьому контексті мир це не закляклий страх перед ворогом, не капітуляція, не просто відсутність військових дій, а ключова умова для гармонійного розвитку особистості та суспільства.
Трагедія Українського народу в роки Другої світової полягала в тому, що на час початку війни він був розділений між кількома державами. Українці, позбавлені власної державності, змушені були воювати за чужі інтереси і вбивати інших українців. За панування над Україною воювали дві тоталітарні системи (нацисти і комуністи), що однаково не рахувалися з ціною людського життя. Кожна сторона протистояння використовувала у власних цілях “українське питання”. Однак єдиним справді українським політичним суб’єктом у роки війни був визвольний рух – люди і організації, що боролися за незалежність від обох тоталітарних систем. До таких організацій, зокрема, зараховують і Українську повстанську армію.
Історія нас вчить, що Український народ перемагає тоді, коли ми єдині, соборні, діємо разом і захищаємо те, що нам дороге. Коли ми разом, коли ми відчуваємо, що справедливість на нашому боці і стоїмо за свою землю, тоді ми непереможні.
Завершення Другої світової війни, на жаль, не звільнило світ від тоталітарних режимів. Наприклад, той самий комуністичний Радянський Союз скористався із перемоги над нацизмом і укріпив свої позиції у світі. Він проіснував аж до 1991 року і за цей час був ініціатором або причетним до численних злочинів (геноциди, військові інтервенції, каральна психіатрія, розробка та використання заборонених озброєнь тощо).
Гасло інформаційної кампанії: “1939–1945. Пам’ятаємо. Перемагаємо”
Ми пам’ятаємо, яким страшним лихом для українців була Друга світова війна. Пам’ятаємо, що агресора зупинили спільними зусиллями Об’єднані Нації. Не забуваємо: той, на чиєму боці справедливість, хто захищає свою землю, завжди перемагає. Ця пам’ять робить нас сильнішими. Вона – запорука того, що в майбутньому подібна трагедія не повториться.
Історична довідка
Друга світова війна – глобальний військовий конфлікт в історії Землі та причина найбільших трагедій ХХ століття.
У війні взяли участь 80 % людства, бойові дії велися у 2/3 існуючих на той момент держав. Війна розпочалася 1 вересня 1939 року із вторгнення військ нацистської Німеччини до Польщі, а завершилася 2 вересня 1945-го беззастережною капітуляцією Японії. Під час війни були здійснені найбільші в історії злочини проти людства (зокрема, Голокост), а також уперше і востаннє використана атомна зброя. До армій ворожих сторін було залучено понад 110 мільйонів солдатів, загальні втрати військових та цивільного населення складають від 50 до 85 мільйонів осіб. За результатами війни було створено ООН (Україна – один із засновниць) і сформовано нову систему міжнародних відносин.
Шлях до розв’язання війни був відкритий Пактом Молотова–Ріббентропа:  23 серпня 1939 року. Згідно із таємним протоколом до нього, нацисти та комуністи ділили Східну Європу на зони інтересів. Внаслідок цих домовленостей Третій Райх отримав змогу безперешкодного вторгнення в Польщу. СРСР розширився за рахунок Західної Білорусі та Західної України, Бессарабії з Буковиною, трьох країн Балтії, а також частини Фінляндії.
Український вимір Другої світової не обмежувався боротьбою Вермахту та Червоної армії на українській території, адже українців торкнулися кілька воєн:
1) німецько-польська 1939–1945 років (у 1939-му регулярна, а потім – підпільна);
2) польсько-радянська 1939 (неоголошена, відома як “Визвольний похід в Західну Україну”);
3) радянсько-румунська 1940–1945 (спочатку неоголошена – радянське вторгнення в Бессарабію та Буковину 1940-го, потім регулярна та підпільна – частина німецько-радянської війни);
4) німецько-радянська 1941–1945 (регулярна та підпільна, теж відома як “Велика Вітчизняна”);
5) німецько-українська 1941–1944 (підпільна);
6) радянсько-угорська 1941–1945 (регулярна та підпільна, частина німецько-радянської);
7) польсько-українська 1942–1947 (підпільна);
8) радянсько-українська 1939–1954 (підпільна).
Всі ці конфлікти мають безпосередній стосунок до Другої світової війни, оскільки були спровоковані нею, стали її відгалуженням і продовженням. Також до українського виміру війни входить участь українців в бойових діях поза Україною (наприклад, у радянсько-фінській “Зимовій війні” 1939–1940) та у складі іноземних армій. Безпосередньо перед початком Другої світової внаслідок проголошення незалежності Карпатської України почався україно-угорський конфлікт 1939 року.
Друга світова війна для України розпочалася 1 вересня 1939 року з німецьким вторгненням в Польщу. 110–120 тисяч українців у лавах Війська Польського розпочали світову боротьбу проти нацизму, 8 тисяч із них загинуло протягом першого місяця війни. Також 1 вересня Люфтваффе бомбардувало Львів та інші західноукраїнські міста, що перебували у складі Польщі. Між 12 та 22 вересня Львів пережив подвійну облогу: із заходу нацистськими військами, зі сходу – радянськими.
СРСР вступив у Другу світову війну 17 вересня 1939 року на боці нацистської Німеччини. В цей день радянські війська вступили на допомогу німецьким в Польщу та окупували Західну Україну і Західну Білорусь. Два роки Москва була союзницею Берліна.
Нацистсько-комуністичний союз був зруйнований 22 червня 1941 року німецьким вторгненням у СРСР. Протягом року з початку німецько-радянської війни Україна була окупована військами Третього Райху. Вигнання нацистів розпочалося восени 1943 року і завершилося наприкінці 1944-го. Український напрям був головним на Східному фронті: тут діяло від 50 до 75 % всіх дивізій Вермахту і половина всіх радянських сил.
Нацистський окупаційний режим в Україні був одним із найжорстокіших у світі. Безпосередньо своїми руками або із залученням “добровільних помічників” із числа місцевого населення нацисти знищили 1,5 мільйона українських євреїв і 20 тисяч ромів.
Україна на завершальному етапі війни. Вся правда про Акт капітуляції Німеччини
Після вигнання нацистів і їхніх союзників з території України, Червона армія, в складі якої перебували й українці, здійснила низку наступальних операцій вже на території Європи. Серед них: Белградська (1944 рік), Будапештська (1944–1945 роки), Вісло-Одерська (1945 рік), Віденська (1945 рік), Берлінська (1945 рік), Празька (1945 рік).
Під час Яссько-Кишинівської операції 1944 року і наступних бойових дій радянські війська розбили 18 дивізій противника, вигнавши німецькі угруповання з Румунії. У ході визволення Польщі було розгромлено понад 170 німецьких дивізій. Однією із завершальних стратегічних операцій на європейському континенті стала Берлінська операція радянських військ, коли останні захопили столицю Німеччини. Ця операція тривала 23 дні – з 16 квітня по 8 травня 1945 року, впродовж яких радянські війська встигли просунутися на захід на відстань від 100 до 220 км. Зокрема, для штурму Берліна радянське керівництво спрямувало війська 1-го, 2-го Білоруських і 1-го Українського фронтів. У ніч на 1 травня 1945 року лейтенант Олексій Берест разом із Мелітоном Кантарія та Михайлом Єгоровим встановили прапор Перемоги над райхстагом.
Акт про безумовну капітуляцію нацистської Німеччини було підписано у Реймсі о 02:41 7 травня 1945 року. На вимогу представника СРСР генерала Івана Суслопарова США та Велика Британія погодилися відкласти її публічне оголошення, щоб Радянський Союз зміг підготувати іншу церемонію в Берліні (Сталін прагнув підписання капітуляції саме в захопленому ним Берліні). В СРСР на інформацію про капітуляцію 7 травня наклали заборону. Причина – Суслопаров підписав акт, не маючи директив із Москви. Інструкція з Кремля на той час не прийшла.
8 травня 1945 року о 22:43 за центральноєвропейським часом або 9 травня о 00:43 за московським у берлінському передмісті було підписано другий Акт про капітуляцію Німеччини.
Попри двічі підписаний акт, на фронті все ще тривали бої. Так, останні групи німецьких військ в Австрії було ліквідовано тільки 19 травня.
“Наш підрозділ вже захопив резиденцію Гіммлера. Ми розташувалися у підвальному поверсі. До нас спустився комбат і начальник штабу. Весь підрозділ вишикували. Запитали, чи є добровольці підняти прапор над райхстагом? А хто захоче ризикувати своїм життям в кінці війни? Командир розвідки наказав Єгорову та Кантарії вийти зі строю. Очолив групу лейтенант Олексій Берест. Мілетон Кантарія став протестувати, але вибору не було: або вперед на райхстаг, або військовий трибунал. Їм вручили прапор у чохлі. Замполіт батальйону 24- річний Олексій Берест був високого росту, здоровенний, йшов попереду і прокладав дорогу прапороносцям. Він першим піднявся на дах і витягнув туди Єгорова та Кантарію. Троє людей встановлювали прапор над райхстагом. Це сталося 30 квітня 1945 року приблизно о десятій вечора”.
Зі спогадів Петра Савича – учасника штурму райхстагу
“Як би не розгорнулися події, – українці добре знають, де їх місце в страшних і рішучих перипетіях світової драми, що надходить в жахливій грозі і бурі воєнній. Ми – разом з Францією, Англією і Польщею… ми знаємо, що боротимемося за правду і справедливість, за право нашого власного народу на державну самостійність”.
Газета “Тризуб”. Париж. Вересень 1939 року
Внесок українців
Після перемоги над нацистською Німеччиною 8 травня 1945 року СРСР приєднався до війни проти Японії. Беззастережна капітуляція Японії 2 вересня 1945-го означала завершення Другої світової війни, але окремі військові конфлікти, породжені нею, точилися ще кілька років. Організований спротив радянській владі на Західній Україні тривав до 1954 року, а окремі сутички – до 1960-х.
Україна зробила значний внесок у перемогу над нацизмом і союзниками Німеччини. На боці Об’єднаних Націй воювали українці у складі армій Великої Британії та Канади (45 тисяч осіб), Польщі (120 тисяч), СРСР (більше 7 мільйонів), США (80 тисяч) і Франції (6 тисяч), а також визвольного руху в самій Україні (100 тисяч в УПА) – разом понад 7 мільйонів осіб. Понад 2,5 мільйона українців були нагороджені радянськими та західними медалями та орденами, більше 2 тисяч стали Героями Радянського Союзу, з них 32 – двічі, а найкращий ас союзної авіації Іван Кожедуб – тричі.
Для України Друга світова війна – національна трагедія, під час якої українці, позбавлені власної державності, змушені були воювати за чужі інтереси і вбивати інших українців. За Україну воювали дві тоталітарні системи, що однаково не рахувалися з ціною людського життя. Кожна сторона протистояння на українських землях намагалася продемонструвати прихильність до українства, але єдиним справді українським суб’єктом у роки війни був визвольний рух – передовсім, Українська повстанська армія.
З різних причин на німецькому боці воювало до 250 тисяч українців і до 50 тисяч було мобілізовано до армій союзників Третього Райху.
Наслідки
Україна понесла надзвичайні втрати внаслідок війни. Найтяжчі – демографічні. Війна й окупація призвели до різкого, катастрофічного зменшення кількості населення, значних деформацій у його національному, статевому, віковому та професійному складі. Демографічні зміни такого характеру відбулися внаслідок взаємодії багатьох чинників: мобілізації значної частини чоловічого населення та їх масової загибелі; депортацій 1939–1941 та 1943–1945 років; загибелі мирного населення на теренах воєнних дій; евакуації у тилові регіони СРСР на початку війни; масового знищення нацистами та їхніми союзниками значної кількості військовополонених і цивільного населення; депортацій працездатного населення на примусові роботи до Німеччини; жорстокого протистояння сил руху опору в німецькому тилу; високої смертності під час окупації від голоду та хвороб; значного зменшення народжуваності тощо.
Сукупні демографічні втрати українців і громадян України інших національностей упродовж 1939–1945 років наразі оцінюються у понад вісім мільйонів осіб. За підрахунками вчених, Центральна, Південна та Східна Україна втратила 30% населення, Галичина – 22%, Волинь і Полісся – 12%. Для поповнення демографічних втрат воєнного періоду республіці знадобилося близько 25 років. Водночас Друга світова війна повністю змінила етнічне обличчя українського суспільства. З України практично зникли такі національні меншини як німці, кримські татари, українські євреї. Натомість кількість росіян із довоєнних 4 мільйонів за перше повоєнне десятиліття зросла до 7 мільйонів осіб.
Внаслідок війни змінився також етнічний баланс населення українських міст. У містах Сходу та Півдня України посилився й укріпився російський елемент, натомість у містах і містечках Центральної України українці стали домінуючим етносом після винищення нацистами євреїв, а на Західній Україні українці замінили в містах репатрійованих поляків, румунів, чехів, угорців і знищених євреїв.
Суперечливими є статистичні дані щодо матеріальних збитків України внаслідок Другої світової війни. Зокрема, за повоєнними підрахунками, було зруйновано майже 700 українських міст і 28 тисяч сіл, спалено близько 320 тисяч господарств.
Україна в результаті Другої світової війни зазнала матеріальних втрат у розмірі понад 45 % від збитку усього СРСР. З метою створення могутнього військово-промислового потенціалу на сході СРСР під гаслом “Все для фронту! Все для перемоги!” більшовики вивезли з України 550 промислових підприємств, майно і худобу тисяч колгоспів, радгоспів, МТС, десятки наукових і навчальних закладів, осередків культури, історичні цінності. Виїхало майже 3,5 мільйона жителів республіки – кваліфікованих робітників і спеціалістів, науковців, творчої інтелігенції, які віддали трудові й інтелектуальні зусилля в розвиток воєнного й економічного потенціалу СРСР.
У підсумкових звітах Надзвичайної державної комісії зі встановлення і розслідування злодіянь німецько-фашистських загарбників та їхніх спільників і заподіяних ними збитків громадянам, колгоспам, громадським організаціям, державним підприємствам СРСР на території УРСР у результаті війни у 1946 році була офіційно оприлюднена цифра у 285 мільярдів карбованців. Згодом, у зведених даних щодо матеріальних втрат, яких зазнала Українська РСР станом на 1 квітня 1945 року зазначено цифру у 353 422 мільярди карбованців. Збитки, нанесені Криму, Волинській, Дрогобицькій та Станіславській області, державним підприємствам, громадським організаціям союзного значення не було враховано. Сучасними дослідниками (Інститут історії НАН України) збитки України, отримані внаслідок війни, оцінюються в понад 450 мільярдів. Слід також говорити не тільки про прямі збитки від ведення бойових дій, а й, наприклад, про кількість евакуйованих підприємств до Німеччини напередодні відходу німецьких військ.
Довідка про мак пам’яті. Квітка маку в українській традиції
В українській міфології мак має дуже багато значень. Це символ сонця, безкінечності буття й життєвої скороминущості, пишної краси, волі, гордості, сну, отрути, оберегу від нечистої сили, а також хлопця-козака, крові, смерті. Ця квітка часто згадується в українських народних піснях та думах, особливо козацької доби: “Ой, з могили видно всі долини, – сизокрилий орел пролітає: стоїть військо славне Запорізьке – як мак процвітає...”.У відомій пісні “Ой, ти, Морозенку, славний козаче”, мак згадується поруч зі смертю козака: “…Обступили Морозенка турецькії війська. По тім боці запорожці покопали шанці; Ой, впіймали Морозенка у неділю вранці. Ой, недаром ранесенько той мак розпускався, – Ой, уже наш Морозенко в неволю попався…” Образ маку нерідко символізує козака, що героїчно загинув, боронячи Україну.
З народної творчості мак у такому символічному значенні перейшов у художню літературу. В Івана Франка: “Гей, Січ іде, красен мак цвіте! Кому прикре наше діло, Нам воно святе”. Легенду про мак обробив і Михайло Стельмах у творі “У долині мак цвіте”: “…Ординці воїна скришили, на землю впало тіло біле і, наче зерно, проросло, а влітку маком зацвіло…” Одна із героїнь роману Олеся Гончара "Прапороносці" гине в долині червоних маків.
Символ пам’яті у світі
Його появу пов’язують із віршами двох людей: канадського військового лікаря Джона МакКрея та представниці Християнської асоціації молодих жінок Мойни Майкл. Перший під враженням боїв у Бельгії у 1915 році написав твір “На полях Фландрії”, що починався словами: “На полях Фландрії розквітли маки Між хрестами ряд за рядом”. Друга – 1918 року написала вірша “Ми збережемо віру”, в якому обіцяла носити червоний мак у пам’ять про загиблих. Саме Мойні Майкл у листопаді того ж року причепила червоний шовковий мак на пальто.
У 1920 році Національний Американський легіон прийняв маки як офіційний символ, а в 1921-му червоні маки стали емблемою Королівського Британського легіону. В Польщі червоні маки є символом перемоги 11–18 травня 1944 року Другого корпусу генерала Андерса в боях за гору Монте-Кассіно в Італії.
В сучасній Україні
Червоний мак як символ пам’яті жертв війни вперше використано в Україні на заходах, приурочених до річниці завершення Другої світової війни у 2014 році. Дизайн розроблено за ініціативи Українського інституту національної пам'яті та Національної телекомпанії України. Автором символу є харківський дизайнер Сергій Мішакін. Графічне зображення є своєрідною алюзією: з одного боку воно уособлює квітку маку, з другого – кривавий слід від кулі. Поруч із квіткою розміщено дати початку і закінчення Другої світової війни – 1939–1945 – та гасло “Пам’ятаємо. Перемагаємо”.
Всеукраїнська акція “Мак пам’яті”
Рекомендується виготовляти стилізовані червоні маки з паперу або тканини та розміщувати на одязі на лівій стороні грудей, якомога ближче до серця. Використання маків великого розміру або зображень на великих площинах: біг-бордах, сіті-лайтах, стелах, дошках, інших носіях як оздоблення класів, залів чи публічного простору залишається на розсуд організаторів за умови збереження гідної пошани до цього символу.
Український інститут національної пам’яті звертається з проханням до українців цими днями доповнити одяг червоним маком – символом пам’яті майже 8 мільйонів загиблих співвітчизників та 65 мільйонів убитих у світі.
Поліграфічні та відеоматеріали про мак пам’яті


Музей воскових фігур у Києві (Київ - пам'ятки, що подивитися, що ...

Екскурсія музеєм воскових фігур



Всі священники Києво-Печерської лаври хворі на COVID-19 - Погляд ...




Печери Києво-Печерської Лаври






Фото членів гуртка під час карантину.













 Гра "Подорожуй Сумщиною".







   Гра  “Вежа  Форту  Буаяр”
Мета:-формувати  вміння   користуватися  топографічною  картою;
-закріпити  знання  з  туризму  та  краєзнавства;
-розвивати  фізичні  якості;
-виховувати  почуття  колективізму,любов  до  спорту,до  природи,до історії та культури рідного краю.
Обладнання:-топографічна  карта  місцевості;
-картки  із  запитаннями  з  теми”Історія Охтирщини”.
-картки  із  загадками;
-повітряні кульки;
-рулетка;
-картки  із  запитаннями  по  краєзнавству;
-мотузка;
-монети  різного  номіналу;
-секундомір;
-пазли  ;
-пластикові  пляшки  із  завданнями;
-ножиці;
-лопата;
-ящик  з  отвором;
-гумові іграшки;
Місце  проведення  гри: відкрита   місцевість.
Хід  гри.
Кількість  команд  не  обмежена.
Кількість  учасників  в  команді  обговорюється  заздалегідь.
Всі  члени  кожної  команди  зв'язані  між  собою  мотузкою  за  праву  руку.
Проміжок  старту  між  командами-10 хвилин.
Перед  стартом  кожна  команда  отримує  топографічну  карту  місцевості  з  нанесеними  КП(прономеровані).Рух  по  КП  виконується  у  зазначеному  порядку від  1  до  10.
КП №1-”Путанка”
Команда  повинна   пролізти  під  напутаною  вірьовкою  на  висоті  від  землі  50 см.Назад  до  судді  повериається  поверх  путанки.Оцінка  виконання   завдання заноситься  суддею  етапу   до  маршрутного  листа  команди.Якщо  завдання  виконане,то  команда  йде на наступний етап в повному складі.Якщо завдання не виконане повністю,то суддя залишає на етапі одного з учасників(відрізає ножицями першого або останнього гравця.)
КП №2-”Туристичний”.
Команда  повинна  завязати  1-10  туристичних  вузлів.
.Оцінка  виконання   завдання заноситься  суддею  етапу   до  маршрутного  листа  команди.Якщо  завдання  виконане,то  команда  йде на наступний етап в повному складі.Якщо завдання не виконане повністю,то суддя залишає на етапі одного з учасників(відрізає ножицями першого або останнього гравця.)
КП  №3-Командний.
За  лічений  час  скласти  з  пазл однієї з картинок.(перемішані пазли двох різних карток.).
.Оцінка  виконання   завдання заноситься  суддею  етапу   до  маршрутного  листа  команди.Якщо  завдання  виконане,то  команда  йде на наступний етап в повному складі.Якщо завдання не виконане повністю,то суддя залишає на етапі одного з учасників(відрізає ножицями першого або останнього гравця.)
КП №4-Музичний.
Команда  повинна  виконати  пісню  без  підготовки  з  вибраної  теми (туристична,українська  народна,про  дружбу,...)
.Оцінка  виконання   завдання заноситься  суддею  етапу   до  маршрутного  листа  командиЯкщо  завдання  виконане,то  команда  йде на наступний етап в повному складі.Якщо завдання не виконане повністю,то суддя залишає на етапі одного з учасників(відрізає ножицями першого або останнього гравця.)
КП №5-Географічний.
Команда  повинна  визничити  приблизну відстань  до  дерева  без  рулетки.
.Оцінка  виконання   завдання заноситься  суддею  етапу   до  маршрутного  листа  команди.Якщо  завдання  виконане,то  команда  йде на наступний етап в повному складі.Якщо завдання не виконане повністю,то суддя залишає на етапі одного з учасників(відрізає ножицями першого або останнього гравця.)
КП №6 Впізнай наосліп.
В ящику  з  невеликим  отвором  знаходяться різні  дитячі гумові іграшки.  Командир  витягує  Наосліп потрібно вгадати тварину.
.Оцінка  виконання   завдання заноситься  суддею  етапу   до  маршрутного  листа  команди.Якщо  завдання  виконане,то  команда  йде на наступний етап в повному складі.Якщо завдання не виконане повністю,то суддя залишає на етапі одного з учасників(відрізає ножицями першого або останнього гравця.)
КП №7-Острів  скарбів.
Заздалегідь  суддя  етапу  загрібає  в  скопаній  землі  монети.Команда  за  встановлений  час  повинна  знайти  як  найбільше  грошей.
.Оцінка  виконання   завдання заноситься  суддею  етапу   до  маршрутного  листа  команди.Якщо  завдання  виконане,то  команда  йде на наступний етап в повному складі.Якщо завдання не виконане повністю,то суддя залишає на етапі одного з учасників(відрізає ножицями першого або останнього гравця.)
КП №8-Сюрприз.
Одного(першого  або  крйнього  учасника  відвязуть.Він  переправляється  на  інший  берег  річки.Там  бере  одну  з  3-5 пляшок  із  папером  всередині.Завдання  на  папері  є  в  1-2  пляшках.Решта  без  завдань.Пляшку  розкорковує  команда.Якщо  завдання  не  знайшлося  -повертають  учасника  по  іншу  пляшку.Завдання  виконує  вся  команда.
.Оцінка  виконання   завдання заноситься  суддею  етапу   до  маршрутного  листа  команди.Якщо  завдання  виконане,то  команда  йде на наступний етап в повному складі.Якщо завдання не виконане повністю,то суддя залишає на етапі одного з учасників(відрізає ножицями першого або останнього гравця.)
КП №9  та  КП №10 знаходяться  на  другому  березі  річки.
КП №9-Краєзнавчий.
Команда  витягує  завдання  з  краєзнавства  по  рідному  краю.
.Оцінка  виконання   завдання заноситься  суддею  етапу   до  маршрутного  листа  команди.Якщо  завдання  виконане,то  команда  отримує  ключ  з  однією  з  букв  ключового  слова.
КП №10 Історичний.Дати відповіді  з історії Охтирищини.
.Оцінка  виконання   завдання заноситься  суддею  етапу   до  маршрутного  листа  команди.Якщо  завдання  виконане,то  команда  йде на наступний етап в повному складі.Якщо завдання не виконане повністю,то суддя залишає на етапі одного з учасників(відрізає ножицями першого або останнього гравця.)


На  фініші  команда  повинна   “побудувати “вежу з членів команди,що залишилась.Чим вища вежа,тим краще.










Питання вікторини «Знавці олімпійського спорту» 1-4 клас.

1.     На честь кого проводили античні Олімпійські ігри?
2.     Де відбувалися Олімпійські ігри Стародавньої Греції?
3.     У якій грецькій державі проводили Олімпійські ігри?
4.     У якій частині Греції розташоване шановане греками святилище Олімпія?
5.     У долині якої річки відбувалися Олімпійські ігри?
6.     Біля підніжжя якої гори проводили стародавні Олімпійські ігри?
7.     Який рік вважають датою проведення перших Олімпійських ігор Стародавньої Греції?
8.     Як часто відбувались Олімпійські ігри у Стародавній Греції?
9.     Як довго тривали перші Олімпійські ігри у Стародавній Греції?
10.     У якому виді спорту змагалися атлети під час проведення перших Олімпійських ігор?
11.     Хто мав право на участь в олімпійських змаганнях у Стародавній Греції?
12 .Перед початком олімпійських змагань герольд запитував у глядачів, чи знають вони, що-небудь негативне про атлета. Учасник давньогрецьких Олімпійських ігор, перш за все, мав бути гідним громадянином, а потім  уже спортсменом. Що означали вигуки глядачів "Axios, Axios, Axios"? 
13.    Як були вдягнені учасники Олімпійських ігор?
14   Яке взуття використовували учасники Олімпійських ігор Стародавньої Греції?
15.  Де розміщувалися глядачі олімпійських змагань у Стародавній Греції?
16. Що таке Олімпіада?
17.     Відрізок часу між двома Олімпійськими іграми стародавні греки вважали Олімпійським роком, або Олімпіадою. Скільки він тривав?
18.                       Як називають сказання та історії, що прославляють діяння героїв, які боролися з природними або надприродними стихіями та істотами, жертвували собою заради батьківщини чи своїх ідеалів?
19.                       Засновником Олімпійських ігор вважають Геракла. Під яким ім’ям він був відомий у Римі?
20.                       За стародавньою легендою Геракл на честь своєї перемоги над царем Еліди посадив оливковий гай, який згодом стали вважати священним. Яку назву він мав?
21.       Один з міфів розповідає, що античному богові вдалося перемогти свого батька Кроноса у боротьбі за пануванням над світом. На його честь у майбутньому стали проводити Олімпійські ігри. Як звали античного бога?
22.     Яке з семи чудес стародавнього світу знаходилося в Олімпії?
23.    Яку довжину мала бігова доріжка стадіону в Олімпії?
24.        Як називали лінію старту на олімпійському стадіоні?
25.      Що таке «мета» на стародавньому стадіоні чи іподромі?
26. Гармонійний розвиток людини був основою виховання в Стародавній Греції. Чого не вміла людина, яку Платон називав «кульгавою»?
27.    Який вид змагань був першим на Олімпійських іграх?
28.      Де проводили перші змагання у Стародавній Греції?
29.       Якої довжини була мінімальна дистанція бігу на Олімпійських іграх у Стародавній Греції?
30.     Скільком метрам відповідав забіг на 1 стадій?
31.      Згідно з легендою Геракл відміряв своїми стопами дистанцію для змагання з бігу на  Олімпійських іграх - 1 стадій. Скількома стопами Геракла вона вимірювалась?
32.     Як фіксували перемогу в забігу на 1 стадій?
33.Яку назву мав забіг на 1 стадій?
34.    Яку назву мав забіг на 2 стадія?
35.Як називали забіг на довгу відстань від 7 до 24 стадій?
36.   Яку назву мав забіг у повному озброєнні, що входив до програми  Олімпійських ігор?
37.  Як називали групу учасників походу до Колхіди, які започаткували один із найскладніших видів олімпійських змагань - пентатлон?
38.                       Як звали давньогрецького міфічного героя, який очолив похід за золотим руном?
39.  На якій арені відбувалися борцівські герці?Чи мали право жінки брати участь в Олімпійських іграх Стародавньої Греції?
41.                       Кому з жінок дозволяли бути присутнім на Олімпійських іграх Стародавньої Греції?
42.       Як називали переможців Олімпійських ігор у Греції?
43.   Як звали першого олімпійського чемпіона?
44.        Чим нагороджували переможців Олімпійських Ігор у Стародавній Греції?
45.       Як звали відомого математика й філософа - переможця Олімпійських ігор?
46Кого вважають засновником сучасного олімпійського руху?
47. Який орган створено на Конгресі відродження Олімпійських ігор?
48.          Який основоположний документ МОК прийняли на конгресі?
49.  Кого учасники Конгресу обрали першим президентом МОК?
50.      Якого року були проведено перші Олімпійські ігри сучасності?
51.       Де відбувалися І Міжнародні Олімпійські ігри сучасності?
52.         Де відбулися І Юнацькі Олімпійські ігри?
53.      Як звучить олімпійське гасло?
54.      Що зображено на олімпійському прапорі?
55.      Кожного високосного року біля вівтаря поблизу храму Гери від сонячних променів спалахує полум'я - олімпійський вогонь. Де його запалюють?
56.                       Біля підніжжя якої гори запалюють олімпійський вогонь сучасних Ігор?
57.                       Як запалюють олімпійський вогонь?
58.                       Який предмет використовують в олімпійській естафеті під час передавання вогню?
59.                       Що промовляють спортсмени та судді на церемонії відкриття олімпійських змагань?
60.                       Спортсмени якої країни йдуть першими в колоні учасників під час церемонії відкриття Олімпійських ігор?
61.                       Де мешкають спортсмени під час проведення Олімпійських ігор?
62.                       Кому належить верховна влада в олімпійському русі?
63.                       Чи проводили Олімпійські ігри у роки Першої та Другої світових війн?
64.                       Давні китайці називали цю гру "юй-мао-цу", що в перекладі означає "м'яч з пір'ям". Про яку спортивну гру йдеться?
65.                       Який видатний баскетболіст володіє титулами "Легенда баскетболу", "Кращий гравець ХХ століття"?
66.                       У якій спортивній грі чоловіки використовують м'яч і биту?
67.                       Якими жестами рефері сповіщає про перемогу одного із боксерів?
68.                       Як називають спортивне взуття важкоатлета?
69.                       Скільки гравців кожної команди одночасно перебувають на ігровому майданчику під час ігри у волейбол?
70.                       Чим відрізняється м'яч для гри у волейбол для жінок і чоловіків?
71.                       Скільки гравців кожної команди одночасно перебувають на ігровому майданчику під час гри у пляжний волейбол?
72.                       Який із предметів є спортивним снарядом у гімнастиці художній?
73.                       Що означає в перекладі з японської мови "дзюдо"?
74.                       Який вид спорту називають "королевою спорту"?
75.                       Який вид спортивних змагань не входить до олімпійської програми з легкої атлетики?
76.                       Який предмет спортсмени передають один одному під час легкоатлетичної естафети?
77.                       У програмі сучасних Олімпійських ігор проводять змагання з бігу на дистанцію 42 км 195 м. Як називається цей вид бігу?
78.                       Який спосіб плавання в перекладі з англійської мови означає "метелик"?
79.                       Руки якого способу плавання нагадують рухи жабеняти?
80.                       Визначте вид спорту в якому на Олімпійських іграх змагаються тільки жінки?
81.                       У якому виді спорту використовують найлегший м'яч?
82.                       У якій країні виникло тхеквондо?
83.                       Що таке керлінг?
84.                       Як називають лижі, призначені для лижних гонок?
85.                       Як називають найпростіший спосіб гальмування на лижах?
86.                       Санний спорт - це швидкісний спуск по спеціально обладнаній льодовій трасі на санях. Чим обладнані такі санчата?
87.                       Які засоби потрібні для проведення спортивної гри хокей на льоду?
88.                       На які відрізки часу поділяють спортивну гру хокей на льоду?
89.                       Кому з українських спортсменок присвоєно звання найкращої гандболістки ХХ ст.?
90.                       Назвіть ім'я та прізвище українського спортсмена, який зійшов на найвищу сходинку олімпійського п'єдесталу пошани 1988 р., 35-разового рекордсмену світу, багаторазового чемпіона світу та Європи.
91.                       Де і коли вперше замайорів Державний прапор України на церемонії урочистого відкриття Олімпійських ігор?
92.                       У якому виді спорту здобуто першу олімпійську нагороду для збірної команди України?
93.                       Хто здобув перше олімпійське "золото" для команди України?
94.                       Українська легкоатлетка здобула на Іграх ХХУІ Олімпіади золоту медаль у змаганнях з потрійного стрибка. Назвіть ім'я та прізвище спортсменки.
95.                       Кого з українських спортсменів журналісти з любов'ю називали "золотою рибкою"?
96.                       Хто з українських спортсменів-чоловіків завоював золоту медаль у змаганнях з боротьби вільної на Олімпійських іграх в Афінах 2004 р.?
97.                       Вільна боротьба на Олімпійських іграх була прерогативою чоловіків. 2004 р. до програми Ігор уперше увійшли змагання з цього виду спорту серед жінок. Хто з українських спортсменок здобув перше олімпійське "золото" з боротьби вільної?
98.                       Кого з українських спортсменів-медалістів визнано найтехнічнішим боксером Ігор ХХІХ Олімпіади в Пекіні?
99.                       Хто відповідає за розвиток олімпійського руху в Україні?
100.                  Якого року створено Національний олімпійський комітет України?
101.                  Кого обрано першим президентом Національного олімпійського комітету України?
102.                  З 2005 р. Національний олімпійський комітет України очолює шестиразовий чемпіон світу, 35-разовий рекордсмен світу, олімпійський чемпіон, Герой України. Назвіть його ім'я та прізвище.








СТАРТИ НАДІЙ

Мета: прищеплювати любов до занять фізичною культурою та спортом, розвивати фізичні якості, кмітливість, увагу, виховувати почуття колективізму, дружби, товариськості, взаємодопомоги.
Обладнання: м’ячі, гімнастичні обручі, скакалки, стійки.
Хід заходу
Дорогі діти,гості! Сьогодні ми зібралися на наше спортивне свято, щоб позмагатися у силі, спритності, кмітливості і просто відпочити. Радий вас бачити здоровими, бадьорими, готовими до фізичних випробувань. Отож розпочнемо наші змагання.
Естафета «Хто швидше»
Команди вишиковуються перед стартовою лінією . За сигналом перші учасники біжать до стійок оббігають стійки і повертаються назад передаючи естафету слідуючому учаснику команди. Перемагає команда яка швидше справиться з завданням. (Відстань до стійки 10-15 м.)
  Естафета «Стрибунці»
За сигналом перші учасники рухаються до стійки стрибками на правій нозі, назад- на лівій нозі. Повернувшись, торкаються наступного гравця. Який продовжує естафету. Перемагає команда , яка закінчила естафету першою.  (Відстань до стійки 5-7 м.)
Естафета з веденням мяча «Футболіст»
Проти кожної команди на відстані 8-10 м. ставляться стійки. За командою «руш» капітани біжать вперед і ведуть мяч. Вони оббігають стійки і повертаються назад. Наступні гравці роблять те саме.
Естафета «Біг пінгвінів»
Команди вишиковуються перед стартовою лінією. Гравці які стоять першими затискають між ногами м’яч, оббігають стійку і повертаються назад, передавши мяч другому номеру команди. Перемагає команда , яка закінчила естафету першою.  (Відстань до стійки 7-10 м.)
Естафета «Через обруч»
На відстані 5 м. лежить обруч напроти кожної команди і на відстані 3-4 м. від обруча ставляться стійки. За сигналом перші гравці біжать до обруча, зупиняються перед ним, беруть його двома руками , піднімають над головою, надягають на себе, присідають, кладуть його на землю. Після того гравці оббігають стійку і повертаються назад передаючи естафету.
Конкурс загадок
1.       В цю гру команда грає,
            Шайбу ключкою ганяє,
            І в ворота забиває. (Хокей.)
2.       В цю гру руками грають,
 У кошик мячик закидають. (Баскетбол.)
3.       Шість гравців - одна команда,
Сітка, мяч, подача, пас,
Передача, блок, атака.
Ібал – у нас! (Волейбол.)
4.      Біг, стрибки, багатоборства -
«Королева спорту» просто! ( Легка атлетика.)
5.      У басейні в мячик грають,
Ворота влучно ним долають. (Водне поло.)
Естафета «Найспритніший»
Перші учасники стоять спиною до стартової лінії. За сигналом біжать спиною вперед до стійки оббігають стійку , назад повертаються звичайним бігом передаючи естафету. (Відстань до стійки 9-12 м.)
Естафета зі скакалкою
Перші учасники отримують скакалки. За сигналом вони стрибками через скакалку прямують до стійки оббігають її і так само повертаються назад передаючи естафету наступному  гравцю.
Естафета «Кенгуру»
Перші номери затискають мяч коліньми. За сигналом пересуваються стрибками до стійки, повертаються назад і передають мяч другим номерам. (Відстань до стійки 10-12 м.)

Естафета «Передай мяч»
Капітани передають мяч над головою гравцям, які стоять позаду, і ті передають далі. М’яч передається до кінця колони, і останні гравці, отримавши м’яч, оббігають з правого боку свою колону, стають першими і передають м’яч над головою і т. д. І так доти , поки всі гравці не перебіжать з м’ячем. Коли капітан, який починав гру , буде останнім і отримає м’яч, він біжить стає попереду своєї команди та піднімає м’яч. Перемагає команда капітан якої першим підніме мяч. 

Дорогі діти! Наше свято завершується. Ви були неперевершені, показали свої кращі фізичні якості.  Спордіваємось надовго отримали заряд енергії й хорошого настрою.(Підведення підсумків змагань.)  Бажаємо вам здоровя й ще більше успіхів та досягнень.
     До нових зустрічей!



Заочний похід
Заняття гуртка  Охтирського районного ЦДЮТ «Пішохідний туризм»
МЕТА:
§  закріпити знання дітей про мандрівки (туристичні походи), туристичне обладнання;
§  виховувати емоційно-позитивние ставлення до природи, формувати пізнавальний інтерес до довкілля;
§  виховувати почуття колективізму під час гри;
§  розвивати стійку увагу, логічне мислення, вербальну пам’ять.

Обладнання заняття: проектор, презентація роботи,обручі, скакалки, туристичні системи,килимки  спортивні, спальні мішки, роздруковані фотографії, посуд з крупою, зразки ліків, музична колонка, секундомір, рулетка.
Місце проведення: спортивна кімната.
ХІД ЗАНЯТТЯ
     Все заняття проходить під час демонстрації презентації. На кожному слайді презентації проводяться конкурси та змагання.
СЛАЙД №1 ФОТО З ПОХОДУ
    Учні розповідають про свої очікування на занятті.

СЛАЙД №2 ПІДГОТОВКА ДО ПОХОДУ
    Учні об'єднуються в дві команди. Привітання назвами та девізами команд.

СЛАЙД №3 ВИБІР МАРШРУТУ ПОХОДУ
1.     Гра в слова.
 Назвати міста, села , де були діти на екскурсії або поході.
Перемагає команда, що назвала останнє слово.
2.     Туристична вікторина.
1)Як вітаються в Тибе6ті?(показ язика)
2)Що потрібно зробити перед тим як зайти до храму в Таїланді?(зняти взуття)
3)Відмовитися від чаювання в Туреччині означає…(неповагу до господаря)
4)Яку кількість квітів дарують в Японії, за яку можна образитися?(парне, непарне число)
5)У якій країні прапор у вікні означає, що там святкують День народження?(Данія)
6)Чому в гостях у грека не варто розхвалювати інтер'єр дому?( потрібно дарувати)
7)Якої цифри уникають у Китаї?(чотири)
8)Скажіть дякую п'ятьма мовами?
9)Які рухи голови у Шрі-Ланці означають так і ні?(навпаки нашим)
10)Яку частину тіла у Таїланді вважають священною і забороняють до неї торкатися?(голова)

СЛАЙД №4 ПЕРЕШКОДИ НА ШЛЯХУ
1.     Конкурс на швидкість одягти туристичну систему.
2.     Визначити точну відстань до предмета .
3.     Переправа в обручі(капітан тягне обруч з прив'язаною скакалкою до фінішної лінії. В обручі всі учасники по черзі.

СЛАЙД №5 ОБІД
Конкурс. Хто швидше відділить гречку від макаронних виробів.

СЛАЙД №6 РОЗВАГИ
1.     Стрибки на скакалці. Перемагає той, хто довше витримає.
2.     Вгадай фото. Закрите фото частинами паперу потрібно вгадати при відкриванні частин в різному порядку.

СЛАЙД №7 ВІДПОЧИНОК
1.     Конкурс знавців медичної справи. Необхідно вибрати ліки для запропонованого непередбачуваного випадку(запаморочення, вкус плазуна,втрата свідомості,забій).
2.     Чорний ящик. Вгадати який предмет знаходиться в ящику. Задають учні навідні питання щодо предмету.


СЛАЙД №8 ВЕЧІРНІЙ СОН
    Конкурс. Яка команда швидше упакує учасника в спальний мішок.

СЛАЙД №9 ФОТО
  1.  Підведення підсумків заняття.
Продовжити:
-         Мені сьогодні сподобалось…
-         Мені сьогодні запам'яталось…
-         Я сьогодні дізнався нового…
-         Я навчився…
-         Мені хотілося б змінити…
-         Я розповім друзям про…
2.Визначення команди переможця.


   


















Немає коментарів:

Дописати коментар